| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
|
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
kanttori *
|
Lähetetty: Ma Huh 06, 2009 0:10 Viestin aihe: Pohjalainen rehellisyys katkolla |
|
|
Lähteen Jussin johdolla monet ihmiset ovat toimimassa venäläisten nuorten puolesta heidän opintotukiasiassaan SEDU:ssa. SEDU on yksipuolisella päätöksellä irtisanonut Lapualle rekrytoitujen nuorten opiskelijoiden opintososiaaliset edut, mistä on tehty sopimus opiskelijoiden kanssa heidän tänne tullessaan. Nyt nuo nuoret ovat vailla rahaa vieraassa maassa ja miettivät joutuvatko lähtemään liftaamalla Vaalimaalle.
Onko meillä enää oikeutta tämän jälkeen puhua pohjalaisesta rehellisyydestä, jos annamme tämän tapahtua?
Olemme järjestämässä lähiviikkoina tukikonserttia Lapuan tuomiokirkkoon nuorten avustamiseksi. Voit olla avustamassa nuoria myös muilla tavoin. Kaikki joukolla mukaan!
Lue lisää aiheesta näistä linkeistä ja tule mukaan toimimaan, jotta pohjalaiset pitäisivät sanansa.
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/seinaejoen-1
http://www.rehtisedu.org |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
JaakkoIlkka Holtti katees
Liittynyt: 31 Elo 2006 Viestejä: 5528 Paikkakunta: Kauhajoki ny Riksu
|
Lähetetty: Ma Huh 06, 2009 8:45 Viestin aihe: |
|
|
^Eikähän tämä oo enämmän pänrin fanisivusto kuin mielipidesivusto. Ja on täällä topiikkikin, johon mielipiteet voi työntää. Meillä maailmalla ja nyt. _________________ Kesäterveiset. Pirttivilijelijäksi mua kateelliset. Re-teinix jyrää |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
äänes Papukaija
|
Lähetetty: Ma Huh 06, 2009 13:52 Viestin aihe: |
|
|
Ilkka oli täysin oikeessa!
Ja mun puolesta liftatkoon takaisin sinne Vaalimaalle, ei tartte tänne tulla! Pohojalaiset kyllä pitää huolen OMISTAAN!!!!!  _________________ sun täytyy sanoa uskaltaa------ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Helkky *
|
Lähetetty: Ma Huh 06, 2009 14:09 Viestin aihe: |
|
|
[quote="äänes"]Ilkka oli täysin oikeessa!
Ja mun puolesta liftatkoon takaisin sinne Vaalimaalle, ei tartte tänne tulla! Pohojalaiset kyllä pitää huolen OMISTAAN!!!!! [/quote]
Hyvä irvailija, et ole tainnut ymmärtää, että kun joku muuttaa Lapualle, opiskelee ahkerasti, osallistuu seurakunnan toimintaan, tekee töitä aina kun voi, tutustuu täkäläisiin, arvostaa tätä seutua ja aikoo mahdollisesti asettua tänne asumaan ja tämän maakunnan parasta rakentamaan, hänestä tulee "meidän omia". Me ollaan nämä venäläiset käyty tänne itse hakemassa, ja meiltä on paha ruveta niitä väkisin pois ottamaan.  _________________ Lapuan likka |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
karjalankoijari Papukaija
|
Lähetetty: Ma Huh 06, 2009 20:46 Viestin aihe: |
|
|
| äänes kirjoitti: | Ja mun puolesta liftatkoon takaisin sinne Vaalimaalle, ei tartte tänne tulla! Pohojalaiset kyllä pitää huolen OMISTAAN!!!!!  |
Vastahan minäkin täältä itärajan tuntumasta siellä Pohjanmaalla viikonlopun vietin - ja tosi hyvää huolta siellä pidettiin! Muitakin siis osaavat huomioida kuin omiaan!  _________________ onni on etsijälle ei sitä kätkevälle
rakkauden virtaan suinpäin säntäävälle |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
kanttori *
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 12:48 Viestin aihe: Heikki Salo, Pauli Hanhiniemi ja muut mukana |
|
|
| JaakkoIlkka kirjoitti: | ^Eikähän tämä oo enämmän pänrin fanisivusto kuin mielipidesivusto. Ja on täällä topiikkikin, johon mielipiteet voi työntää. Meillä maailmalla ja nyt. |
Toivoisin että pohjalaisten oma bändikin ottaisi asiaan kantaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Häjy-Miia Häjy
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 13:19 Viestin aihe: Re: Heikki Salo, Pauli Hanhiniemi ja muut mukana |
|
|
| kanttori kirjoitti: | | JaakkoIlkka kirjoitti: | ^Eikähän tämä oo enämmän pänrin fanisivusto kuin mielipidesivusto. Ja on täällä topiikkikin, johon mielipiteet voi työntää. Meillä maailmalla ja nyt. |
Toivoisin että pohjalaisten oma bändikin ottaisi asiaan kantaa. | Harvoompa bändilääset täälä kommentoi mitää...Paitti ny lauri kertoo tarinoita saunanraikkaana........pelkkä pyyhe päällä......*vaipuu ajatuksiin*  _________________ Täällä kun pääsee ohi yhdenkin päivän ,olen lähempänä sinua. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Jadekettu Holtti katees
Liittynyt: 01 Elo 2005 Viestejä: 7868 Paikkakunta: Henkisesti Teuvalainen
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Aikamoisia odotuksia laitetaan bändin niskaan, jos pitäisi ottaa julkisesti kantaa jonkun opintotukiasioihin. _________________ Mikä ei tapa, se vituttaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
äänes Papukaija
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 13:52 Viestin aihe: |
|
|
| Jadekettu kirjoitti: | | Aikamoisia odotuksia laitetaan bändin niskaan, jos pitäisi ottaa julkisesti kantaa jonkun opintotukiasioihin. |
Joo, on niillä varmaan muutakin tekemistä! Ja kysymyksen voisi tietysti esittää suoraan Pauli Hanhiniemelle. Itse en ymmärrä sitä, että jos Suomessa leikataan jo lasten ja nuorten ruokailuista, niin miksi h******ssä tänne pitää kuskata vielä muittenkin maitten väkeä!  _________________ sun täytyy sanoa uskaltaa------ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
leksa Papukaija
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs nyt alkaa tuntua, että tästä aiheesta ei oikein haluttais mielipiteitä vaihdettavan tällä foorumilla...Onhan täällä käyty mielipidekeskusteluja lukemattomista aiheista maan ja taivaan välillä, miksei siis tästäkin.
Mediassa kirjoitettujen faktojen perusteella on tullut käsitys, että oikeudenmukaisuus ei meinaa toteutua nyt Lapualla.
Miltä meistä itse kustakin tuntuisi, jos olisimme tuollaisen tehdyn sopimuksen toinen sopijapuoli ja sitten meille kävisi niin kuin nyt venäläisille opiskelijoille uhkaa käydä?
Suomi on oikeusvaltio, onhan.
Mä vähän järkytyin, kun täällä esiintyi niin armotonta ja suvaitsematonta näkemystä tilanteesta... _________________ En ole korvaamaton, mutta paras maharollinen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
JaakkoIlkka Holtti katees
Liittynyt: 31 Elo 2006 Viestejä: 5528 Paikkakunta: Kauhajoki ny Riksu
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Karvat nousoo pystyhyn, kun tullahan tänne vain yhtäkkiä vaatimahan kaikenmoosta kannanottoa yhrellä ensimmääsellä ainoalla viestillä.
Pänrin mitää mieltä tartte olla eikä ne oo poliitikkoja, joitten tarttis päästä eduskuntahan tai valtuustohon. Ne tekee musiikkia. _________________ Kesäterveiset. Pirttivilijelijäksi mua kateelliset. Re-teinix jyrää |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
äänes Papukaija
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Bändillä ei oo mitää tekemistä tän asian kanssa. Ja itse en ole mikään sopimuksen toinen osapuoli. Mulle on pääasia, että meidän lapset ja nuoret pärjää, saa riittävän ja tarvittavan hyvinvoinnin. Nyt enää tästä aiheesta EVVK.  _________________ sun täytyy sanoa uskaltaa------ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
leksa Papukaija
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Olen tietenkin täysin samaa mieltä, että bändin kannanoton pyytäminen tähän asiaan oli täysin asiaankuulumatonta. Siihen en kirjoituksellani viitannutkaan.
Hankala asia selvästikin. Mutta ei se minusta ollut väärin, että kanttori avasi uuden topiikin tästä aiheesta.
Rauhaisaa pääsiäisaikaa kaikille. _________________ En ole korvaamaton, mutta paras maharollinen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
käteväpoika Papukaija
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Mä en voi muuta sanua ku että hävettää olla pohojalaanen.
No onhan täs maas muutenki rahaa heitettäväksi tuulehen..
enste panostetahan koulutuksehen ja sitte se pakotetahan jättämähän kesken.
Rauhaasaa Pääsiääsen aikaa vaan kaikille tasapualisesti!!
Ei mulla muuta. _________________ -- |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
karjalankoijari Papukaija
|
Lähetetty: Ke Huh 08, 2009 22:18 Viestin aihe: |
|
|
| leksa kirjoitti: |
Mä vähän järkytyin, kun täällä esiintyi niin armotonta ja suvaitsematonta näkemystä tilanteesta... |
Aivan sama täällä.
Äänesävy alkoi olla jo sellainen että ei tiennyt ollaanko sitä Tähkäfordella vaiko Halla-ahon blogissa...  _________________ onni on etsijälle ei sitä kätkevälle
rakkauden virtaan suinpäin säntäävälle |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|