Lauri Tähkä & Elonkerjuu :: Näytä viesti - Pohjalainen rehellisyys katkolla

Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Virallinen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 RekisteröidyRekisteröidy  Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Documento sin título

Pohjalainen rehellisyys katkolla
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Lauri Tähkä & Elonkerjuu Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

kanttori
*

LähetäLähetetty: Ma Huh 06, 2009 0:10    Viestin aihe: Pohjalainen rehellisyys katkolla Vastaa lainaamalla viestiä

Lähteen Jussin johdolla monet ihmiset ovat toimimassa venäläisten nuorten puolesta heidän opintotukiasiassaan SEDU:ssa. SEDU on yksipuolisella päätöksellä irtisanonut Lapualle rekrytoitujen nuorten opiskelijoiden opintososiaaliset edut, mistä on tehty sopimus opiskelijoiden kanssa heidän tänne tullessaan. Nyt nuo nuoret ovat vailla rahaa vieraassa maassa ja miettivät joutuvatko lähtemään liftaamalla Vaalimaalle.

Onko meillä enää oikeutta tämän jälkeen puhua pohjalaisesta rehellisyydestä, jos annamme tämän tapahtua?

Olemme järjestämässä lähiviikkoina tukikonserttia Lapuan tuomiokirkkoon nuorten avustamiseksi. Voit olla avustamassa nuoria myös muilla tavoin. Kaikki joukolla mukaan!

Lue lisää aiheesta näistä linkeistä ja tule mukaan toimimaan, jotta pohjalaiset pitäisivät sanansa.

http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/seinaejoen-1
http://www.rehtisedu.org
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

JaakkoIlkka
Holtti katees

LähetäLähetetty: Ma Huh 06, 2009 8:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Eikähän tämä oo enämmän pänrin fanisivusto kuin mielipidesivusto. Evil or Very Mad Ja on täällä topiikkikin, johon mielipiteet voi työntää. Meillä maailmalla ja nyt.

äänes
Papukaija

LähetäLähetetty: Ma Huh 06, 2009 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilkka oli täysin oikeessa!
Ja mun puolesta liftatkoon takaisin sinne Vaalimaalle, ei tartte tänne tulla! Pohojalaiset kyllä pitää huolen OMISTAAN!!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Helkky
*

LähetäLähetetty: Ma Huh 06, 2009 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="äänes"]Ilkka oli täysin oikeessa!
Ja mun puolesta liftatkoon takaisin sinne Vaalimaalle, ei tartte tänne tulla! Pohojalaiset kyllä pitää huolen OMISTAAN!!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad[/quote]

Hyvä irvailija, et ole tainnut ymmärtää, että kun joku muuttaa Lapualle, opiskelee ahkerasti, osallistuu seurakunnan toimintaan, tekee töitä aina kun voi, tutustuu täkäläisiin, arvostaa tätä seutua ja aikoo mahdollisesti asettua tänne asumaan ja tämän maakunnan parasta rakentamaan, hänestä tulee "meidän omia". Me ollaan nämä venäläiset käyty tänne itse hakemassa, ja meiltä on paha ruveta niitä väkisin pois ottamaan. Very Happy

karjalankoijari
Papukaija

LähetäLähetetty: Ma Huh 06, 2009 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

äänes kirjoitti:
Ja mun puolesta liftatkoon takaisin sinne Vaalimaalle, ei tartte tänne tulla! Pohojalaiset kyllä pitää huolen OMISTAAN!!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Vastahan minäkin täältä itärajan tuntumasta siellä Pohjanmaalla viikonlopun vietin - ja tosi hyvää huolta siellä pidettiin! Muitakin siis osaavat huomioida kuin omiaan! Very Happy

kanttori
*

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 12:48    Viestin aihe: Heikki Salo, Pauli Hanhiniemi ja muut mukana Vastaa lainaamalla viestiä

JaakkoIlkka kirjoitti:
^Eikähän tämä oo enämmän pänrin fanisivusto kuin mielipidesivusto. Evil or Very Mad Ja on täällä topiikkikin, johon mielipiteet voi työntää. Meillä maailmalla ja nyt.

Toivoisin että pohjalaisten oma bändikin ottaisi asiaan kantaa.
Takaisin alkuun

Häjy-Miia
Häjy

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 13:19    Viestin aihe: Re: Heikki Salo, Pauli Hanhiniemi ja muut mukana Vastaa lainaamalla viestiä

kanttori kirjoitti:
JaakkoIlkka kirjoitti:

Toivoisin että pohjalaisten oma bändikin ottaisi asiaan kantaa.
Harvoompa bändilääset täälä kommentoi mitää...Paitti ny lauri kertoo tarinoita saunanraikkaana........pelkkä pyyhe päällä......*vaipuu ajatuksiin*

Jadekettu
Holtti katees

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikamoisia odotuksia laitetaan bändin niskaan, jos pitäisi ottaa julkisesti kantaa jonkun opintotukiasioihin.

äänes
Papukaija

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jadekettu kirjoitti:
Aikamoisia odotuksia laitetaan bändin niskaan, jos pitäisi ottaa julkisesti kantaa jonkun opintotukiasioihin.

Joo, on niillä varmaan muutakin tekemistä! Ja kysymyksen voisi tietysti esittää suoraan Pauli Hanhiniemelle. Itse en ymmärrä sitä, että jos Suomessa leikataan jo lasten ja nuorten ruokailuista, niin miksi h******ssä tänne pitää kuskata vielä muittenkin maitten väkeä! Evil or Very Mad

leksa
Papukaija

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs nyt alkaa tuntua, että tästä aiheesta ei oikein haluttais mielipiteitä vaihdettavan tällä foorumilla...Onhan täällä käyty mielipidekeskusteluja lukemattomista aiheista maan ja taivaan välillä, miksei siis tästäkin.

Mediassa kirjoitettujen faktojen perusteella on tullut käsitys, että oikeudenmukaisuus ei meinaa toteutua nyt Lapualla.

Miltä meistä itse kustakin tuntuisi, jos olisimme tuollaisen tehdyn sopimuksen toinen sopijapuoli ja sitten meille kävisi niin kuin nyt venäläisille opiskelijoille uhkaa käydä?

Suomi on oikeusvaltio, onhan.

Mä vähän järkytyin, kun täällä esiintyi niin armotonta ja suvaitsematonta näkemystä tilanteesta...

JaakkoIlkka
Holtti katees

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karvat nousoo pystyhyn, kun tullahan tänne vain yhtäkkiä vaatimahan kaikenmoosta kannanottoa yhrellä ensimmääsellä ainoalla viestillä.

Pänrin mitää mieltä tartte olla eikä ne oo poliitikkoja, joitten tarttis päästä eduskuntahan tai valtuustohon. Ne tekee musiikkia.

äänes
Papukaija

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bändillä ei oo mitää tekemistä tän asian kanssa. Ja itse en ole mikään sopimuksen toinen osapuoli. Mulle on pääasia, että meidän lapset ja nuoret pärjää, saa riittävän ja tarvittavan hyvinvoinnin. Nyt enää tästä aiheesta EVVK. Rolling Eyes

leksa
Papukaija

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tietenkin täysin samaa mieltä, että bändin kannanoton pyytäminen tähän asiaan oli täysin asiaankuulumatonta. Siihen en kirjoituksellani viitannutkaan.

Hankala asia selvästikin. Mutta ei se minusta ollut väärin, että kanttori avasi uuden topiikin tästä aiheesta.

Rauhaisaa pääsiäisaikaa kaikille.

käteväpoika
Papukaija

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä en voi muuta sanua ku että hävettää olla pohojalaanen.
No onhan täs maas muutenki rahaa heitettäväksi tuulehen..
enste panostetahan koulutuksehen ja sitte se pakotetahan jättämähän kesken.

Rauhaasaa Pääsiääsen aikaa vaan kaikille tasapualisesti!!
Ei mulla muuta.

karjalankoijari
Papukaija

LähetäLähetetty: Ke Huh 08, 2009 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

leksa kirjoitti:

Mä vähän järkytyin, kun täällä esiintyi niin armotonta ja suvaitsematonta näkemystä tilanteesta...

Aivan sama täällä.
Äänesävy alkoi olla jo sellainen että ei tiennyt ollaanko sitä Tähkäfordella vaiko Halla-ahon blogissa... Twisted Evil
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Lauri Tähkä & Elonkerjuu Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Documento sin título